Hol, mikor van tantermi képzés?

Rákoskeresztúron: 1173 Bp. Bujákhida u. 4/a

Kispesten: 1184 Bp. Üllői út 288. 1. emelet

Az aktuális induló tanfolyamok dátumát, időpontját megtaláljátok a főoldalunkon.

E-learning vs. tantermi képzés

Az e-learning képzés előnye, hogy a megvásárolt időkereten belül, ahol van internet hozzáférésed, és egy megfelelő számítógéped, vagy laptopod, vagy tableted, vagy akár csak egy telefonod, saját időbeosztásban, kényelmesen, akár egy fotelben ülve, (vagy, ha nem zavar a zaj, akkor a buszon, rövid mikro tanulásokkal), elsajátíthatod, végig haladhatsz a hivatalos, Közlekedési Hatóság által engedélyezett KRESZ tananyagon, tehát nem kell tantermi tanfolyamra járnod..

Tudnotok kell, hogy a tantermi képzésnek is rengeteg előnye van, főleg ha jó az előadó tanár, mert lehet kérdezni tőle, megbeszélitek a közlekedési szituációkat, saját tapasztalatokat oszt meg, felhívja a figyelmeteket a buktatós kérdésekre, stb., de néhányunknak az sem utolsó szempont, hogy általában jó hangulatú, családias légkör, TÁRSASÁG vesz körül!

Ezért ha engedi az időbeosztásotok, és a pénztárcátok, ajánljuk a két fajta képzés ötvözését, (néhány országban ez már nagy divat), mert sokkal hatékonyabb a tanulás! Ha szeretnétek ilyet, csak kérjétek a tanfolyam elején Mártikától, (Kispesten Pétertől) a “NAGY” vizsgafelkészítő tananyagot, ennek 10.000.- Ft a felára a tanfolyamdíj mellé, de nem csak a teljes tananyagot tartalmazza a “kicsi” és a “közepes” vizsgafelkészítővel szemben, hanem a hozzáférési idő is sokkal több, tehát tesztelni is többet lehet vele..

  • A kicsi egyébként 12 óra/30 nap5.000.- Ft értékű, (a tantermi tanulóink ajándékba kapják mostanában)
  • A közepes 24 óra/45 nap, 10.000.- Ft értékű
  • A nagy tananyagos pedig 36 óra/60 nap hozzáférést enged 15.000.- Ft-értékű

Miért nem elég a 30 óra?

Talán azzal kezdeném, hogy azt vettem észre, ugyan nem mindenkinek, de sok embernek ez egy mumus! Mármint, ha átlépjük a mágikus 30 órát… Amit részben meg lehet érteni, hiszen nyilván több óra = több pénzkiadás, de vannak akik nem a pénzt sajnálják, mondván “csak egyszer tanulok vezetni az életben, megadom a módját, nem sajnálom magamtól a plusz órákat, hiszen később a szeretteim, gyermekeim, és a saját életem múlhat a vezetési tudásomon, döntéseimen”… De még nekik is megfordul a fejükben, hogy “ezek szerint nem vagyok elég jó, béna vagyok, stb.” Pedig nem kéne aggódni, attól csak rosszabb.. Ezt csak a szüleink, barátaink, osztálytársaink, és bizony sokszor a saját magunk felé állított megfelelési kényszer mondatja velünk! (A 30 óra a vizsgára bocsátás MINIMÁLIS kötelező óraszáma (hozzáteszem, a 80-as évek óta, amikor még negyed ennyi autó, és vele együtt dilettáns volt az utakon), lehet több órát is venni, ha szükséges a magabiztossághoz!

Egy kicsit segítek: a Közlekedési Hatóság statisztikai adatai szerint, az emberek átlagosan 45-50 órát vesznek, mielőtt elmennek az ELSŐ vizsgájukra!

Mondom tovább:

többek között azért nem tud teljesülni, mert nem lehet levezetni 580 km-t 30 óra alatt BUDAPESTEN, ez általában 40 óra környékén teljesül…

(nincsenek olyan távolságok, mint vidéken, és bár van országúti vezetés, nem lehet állandóan autópályára vinni a tanulókat, mert nem tanulják meg a városi közlekedés fortélyait, vizsgázni is itt kell, jobbkezes utcák, 30-as zónák stb…)

De tudni kell, hogy egyéni képességek is befolyásolhatják az órák számát, mint például:

  • Nem vagyunk egyforma szenzomotoros képességekkel megáldva! Ez annyit jelent, hogy a mozgató és érzékelő szerveit nem mindenki tudja olyan könnyen összehangolni, a kéz-láb koordináció nem olyan jó… (sportolók, táncosok, dobosok, varrónők, zongoristák, stb. egyértelmű előnyben vannak…) Ahogy idősödünk, egyre nehezebben tanulunk, sajátítunk el új  ismereteket (sajnos), főleg egy ilyen komplex dolgot, mint az autóvezetés, vagy ilyen a motiváció hiánya, nekik nagyon nehezen megy (van aki úgy jön vezetni, hogy nem is ő akarja igazán, szülők, vagy férj/feleség behatására, kényszerből csinálja), vagy egyszerűen, van akinek sok magánéleti problémája van, és nem tud eléggé koncentrálni, ebben az időszakban…

A cél az volt, hogy eloszlassunk tévhiteket, félelmeket, mert a jó oktató nem akar „lehúzni” senkit, nekik az az érdekük, hogy meg legyetek elégedve, és az életben maradáshoz, és a forgalmi vizsgához szükséges minimum szintet hozni tudjátok!

Gondolom mondanom sem kell, nekünk is vannak gyermekeink, szeretteink akik kint közlekednek az utakon… Így is elég sok „nagy tudású” van már, nem szeretnénk szaporítani őket!

Ezzel együtt, megtörténhet, hogy azt érzitek nem tanít valaki jól (titeket, másoknak ő a legjobb), vagy nem jöttök ki valakivel (olyan ember nincs, aki mindenkivel kijön), akkor szóljatok bátran, eddig is, és ezután is orvosolni fogjuk a problémát…

 

Köszönettel: Sarkadi Autósiskola

Állami támogatás

A Kormány 55/2018. (III. 23.) Korm. rendelete szerint a 2018. július 1-jét követően sikeresen letett „B” kategóriás közúti járművezetői engedély megszerzéséhez szükséges közlekedési alapismeretek vizsga díjához, illetve a hozzá kapcsolódó közlekedési alapismeretek tanfolyam díjához támogatás igényelhető.

Bővebben

Automata váltós jogosítvány

  • Gyorsabban szeretnél autóra kerülni a KRESZ vizsga után?
  • Gyorsabban szeretnél haladni a tanulási folyamatban?
  • Szeretnéd elkerülni a lefulladással, visszagurulással járó kellemetlen élményeket?
  • Szereted a fokozatosságot a tanulásban?
  • Akkor az automatát NEKED találták ki!

Hisszük, hogy minden ember zseniális valamiben, de tudjuk jól, nem vagyunk egyformák, nem mindenkit áldott meg a sors ugyanolyan technikai érzékkel, és bizony a kéz-láb koordinációja sem egyforma mindenkinek, sőt ahogy idősödünk egyre nehezebben sajátítunk el új ismereteket!

Aki úgy érzi, hogy azok közé tartozik, akik nehezebben hangolják össze a mozgató és érzékelő szerveiket, azoknak egyértelműen az automata váltós autóval való tanulást javasoljuk. Lényegesen kevesebb feszültséggel, negatív élménnyel, ezáltal kevesebb pótórával jár, hiszen nincs kuplung pedál (csak fék+gáz), ami leegyszerűsíti a járműkezelés elsajátítását. Ezáltal a tanuló hamarabb “kilát” az autóból (tehát nem köti le olyan sokáig az autó kezelése), így hamarabb ki lehet merészkedni a forgalomba is, ahol könnyebben tud figyelni a közlekedési jelzésekre, a többi résztvevőre… Természetesen van aki erre menet közben jön rá, annak is megpróbáljuk biztosítani az autóváltást!

Megnyugtatásul…

Tudom, sokan félnek, hogy “bekerül egy kód a jogsiba, és akkor csak automatát lehet vezetni vele…” Ez valóban így van, de manapság már nem csak a luxusautók kiváltsága az automata váltó, így aztán már elérhető áron vannak akár fiataloknak, első autóként is az automaták. Fontos, hogy később, amikor több ideje van, és már belejön a közlekedésbe az automatával (tehát sok tapasztalatot gyűjt), pár órát vesz autósiskolánkban manuális váltós autón, és egy (akkor már lényegesen egyszerűbbnek tűnő) különbözeti vizsgát téve (11.000.-Ft), kiterjesztheti a jogsiját manuális váltóra is.

És nem utolsó sorban hatalmas élmény egy ilyen csodálatos Toyota Auris Hybriddel vezetni, és Zolcsák Tamás oktatónk türelmével párosítva könnyedén, gyorsabban lehet jogsit szerezni…

Gyakorlati óradíj (alap és pót egyaránt) automata váltós autón:
5000.- Ft/óra (50perc)

Várakozási idő

  • VAN!

    Mivel nem szeretünk zsákbamacskát árulni, ezért szeretnénk felhívni a figyelmét leendő tanulóinknak, hogy nálunk is van várakozási idő a KRESZ vizsga után. Mostanában 1.5-2 hónapot szoktunk mondani, hogy ne érjen meglepetés senkit, legfeljebb pozitív, ha ennél gyorsabban sikerül autóra kerülni…

    Ezzel együtt, azok az emberek akik autósiskolánkban tanulnak vezetni, és van motivációjuk, elszántak, és nem hagynak ki még hónapokat önszántukból is (sok ilyen van), azok 4-5 hónap alatt le tudják rakni a jogosítványt. Akik “sietnek”, és csak 3 hetük, meg 1 hónapjuk van rá, azok kérjük válasszák a “lassújogsi”, “bikavér”, “gipszkár”, stb. autósiskolákat, ők szeretnek ilyeneket ígérgetni!

    Dolgozunk az ügyön, próbálunk oktatókat toborozni, de a rosszakat inkább elküldeni szoktuk… a jók meg nem teremnek minden bokorban…

    Országos probléma az autósiskolákban a KRESZ vizsga utáni várakozási idő, autóra kerülés, hiszen az elmúlt években kb. megharmadolódott a szakoktatók száma (vannak autósiskolák, ahol hallani fél évről, de tavaly cikkeztek 1 éve váró hölgyről).

    Ha valaki esetleg szeretné elkerülni az autósiskolánknál mostanában 1.5-2 hónapos várakozási időt (bár ez függ a tanulók időbeli rugalmasságától is, és a választott oktató leterheltségétől is) és szeretne hamar túl lenni a jogosítvány megszerzésén, azoknak érdemes megfontolni az automata Toyota Auris Hybrid oktatóautónkkal való jogsiszerzést…